انتظار می رود موزه ملی تانزانیا (TNM) میزبان جشنواره سنتی یک هفته ای قبیله بنا (Bena) واقع در منطقه نجومبه  (Njombe) باشد.

موزه ملی در حال سازماندهی جشنواره سنتی برای قبیله بنا  

انتظار می رود موزه ملی تانزانیا (TNM) میزبان جشنواره سنتی یک هفته ای قبیله بنا (Bena) واقع در منطقه نجومبه  (Njombe) باشد.

جشنواره ای که قرار است ماه آینده (دسامبر) در موزه دهکده در دارالسلام برگزار شود.

جویس مکینگا، مدیر روابط عمومی TNM گفت: جشنواره ای که تحت عنوان "هابا نا هابا" (Haba na Haba”) برگزار می شود، شامل رقص های سنتی نیز خواهد بود که توسط اعضای جامعه اجرا می شود تا اهمیت و ارزش های آن را برای توسعه جامعه نشان دهد.

او گفت که اعضای گروه اجتماعی در حال حاضر در حال ساخت یک خانه گلی سنتی هستند که در محوطه داخلی موزه روستایی که در آن مراسم برگزار می شود، با علف پوشانده می شود.

به گفته جویس، هدف اصلی از سازماندهی چنین رویدادی یادآوری تانزانیایی ها به مسائل و ارزش های اساسی فرهنگی است که هنوز توسط رهبران سنتی محلی حفظ می شود.

وی خاطرنشان کرد که جشنواره های سنتی مجموعه ای از رویدادها هستند که TNM به عنوان بخشی از فعالیت های فرهنگی ملی که توسط بیش از ۱۲۰ گروه قومی در کشور مشاهده می شود با هدف حفاظت از فرهنگ آفریقا و شیوه های زندگی آن برگزار می کند.

مناسک آغازین آمادگی برای هنر زندگی در جوامع قبیله ای است، از این رو اغلب به عنوان شکل هایی از تجربه نمادین برای زندگی جدید و ارزشمند برای اعضای بالغ یک قبیله خاص تصور می شود.

این شکل از مناسک قبیله ای توسط جوانان در جوامع آفریقایی انجام می شود و شامل ختنه می شود که به موجب آن گروه های سنی نوجوانان پسر تا زمانی که به سن بلوغ می رسند، در ۱۴ یا ۱۵ سالگی برای آن آماده می شوند و در همان زمان مراسم و آموزش نحوه رفتار پس از ازدواج دختران را نیز شامل می شود.

طبق تفاسیر مختلف، مراسم سنتی آفریقا رویدادهایی بر اساس اهمیت اجتماعی، معنوی، مذهبی یا عمومی است که در مناسبت های خاص به دلایل مختلف انجام می شود.

در برخی موارد، آن‌ها شامل رویدادها یا گردهمایی اجتماعی می‌شوند که معمولاً توسط یک جامعه محلی برگزار می‌شود و گاهی اوقات بر برخی از جنبه‌های منحصر به فرد زندگی افراد در یک جامعه خاص متمرکز می‌شود.

کد خبر 9727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =